Privacybeleid

09 april 2024

Uw privacy is voor Demecare van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat uw gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken. In ons privacybeleid leggen we uit wat we bij Demecare doen met informatie die we over u te weten komen.

Contactformulier
Met het contactformulier kunt u ons vragen stellen of aanvragen doen. Hiervoor gebruiken wij uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. Deze hebben wij nodig om contact met u op te nemen. Wij bewaren deze informatie naargelang de aard van het formulier of de inhoud van uw e-mail nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan.

Wordt u klant
Wanneer u bij ons klant wordt, gebruiken wij uw persoonsgegevens om u goed van dienst te kunnen zijn. Hiervoor gebruiken wij uw naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht (voor de aanhef), betalingsgegevens en factuuradres. Deze hebben wij nodig vanwege het contract die we met u sluiten. Wij bewaren deze informatie tot uw bestelling is afgerond en zeven jaar daarna (dat is de wettelijke bewaarplicht).

Uw account
Bij bepaalde onderdelen van onze dienst moet u uw eerst registreren. U moet dan informatie over uzelf opgeven en een gebruikersnaam kiezen. Daarmee maken wij een account, waarop u kunt inloggen met die gebruikersnaam en een zelfgekozen wachtwoord. Hiervoor gebruiken wij uw naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht (voor de aanhef), betalingsgegevens en factuuradres. Dit doen wij op basis van uw toestemming. Wij bewaren deze informatie tot zes maanden nadat u het account hebt opgeheven. Wij bewaren deze informatie zodat u ze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen en zodat we u makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is bij de dienst. U kunt via uw account de informatie aanpassen wanneer u dat wilt.     

Afhandelen bestelling
Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij uw persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen uw persoonsgegevens dan aan onze bezorgdienst geven om de bestelling bij u te laten bezorgen. Ook krijgen wij informatie over uw betaling van uw bank of creditcardmaatschappij. Hiervoor gebruiken wij uw naw-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht (voor de aanhef), betalingsgegevens en factuuradres. Deze hebben wij nodig vanwege het contract die we met u sluiten. Wij bewaren deze informatie tot twee jaar nadat uw bestelling is afgerond en zeven jaar daarna (dat is de wettelijke bewaarplicht).       

Promotie
Het kan voorkomen dat wij u uitingen sturen over relevante ontwikkelingen, nieuwe diensten of vacatures. Als wij dit doen, dan zal dit voornamelijk per e-mail, via social media en soms via de post of per telefoon gaan. U kunt op ieder moment bezwaar maken tegen deze promotie. In elke brief staat hoe dat moet. Elke e-mail bevat een afmeld-link. U kunt ons blokkeren of de afmeld-optie gebruiken. U kunt dit tevens aangeven als u wordt gebeld, via uw account kun u dit ook doorgeven.     

Nieuwsbrief
U kunt uw abonneren op onze nieuwsbrief. Hierin lees u nieuwtjes, tips en informatie over onze producten en diensten. Dit abonnement kunt u op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink. Uw e-mailadres wordt alleen met uw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Deze gegevens worden bewaard totdat u het abonnement opzegt.     

Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen
Voor de uitvoering van onze dienstverlening schakelen we soms derden in. We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening of als de wet zegt dat dat moet. Voorbeelden zijn: onze IT-dienstverleners die ons ondersteunen bij problemen, marketingpartijen die ons helpen met onze marketing en bezorgpartners die u goederen leveren. Ondersteunende partijen krijgen alleen toegang tot uw persoonsgegevens als zij uw een dienst leveren namens ons. Wij verkopen uw gegevens nooit aan derden. Sommige partners zijn gevestigd buiten de Europese Unie (denk hierbij aan Google Analytics en YouTube). Wij hebben strikte afspraken met hen en zij moeten de Europese privacywet naleven. Wij vragen altijd eerst uw toestemming voordat zij uw gegevens krijgen. 

Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Om uw privacy te beschermen, nemen wij de volgende maatregelen: 
Toegang tot persoonsgegevens wordt afgeschermd met een gebruikersnaam en wachtwoord;
Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen u en onze website wordt afgeschermd wanneer uw persoonsgegevens invoert;
Wij nemen fysieke maatregelen zoals sloten en kluizen voor toegangsbescherming van de systemen waarin persoonsgegevens opslagen zijn.   

Wijzigingen in het privacybeleid
Wanneer onze dienst of bedrijfsvoering wijzigt, moeten wij natuurlijk ook het privacybeleid aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.   

Inzage, wijzigen en verwijderen van uw gegevens
Als u vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens onderaan deze pagina. U hebt de volgende rechten:

  • Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;
  • Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben;
  • Het laten corrigeren van fouten;
  • Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens;
  • Intrekken van toestemming;
  • Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik.                                                           

Let op dat u altijd duidelijk aangeeft wie u bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.           

Klacht indienen
Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, dan hebt u  het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens. 

Contactgegevens
Demecare is een onderdeel van Demedent B.V.
Kovel 3
5431 ST Cuijk
[email protected]